Na čom jazdíme v Športservise (časť 1.)

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho!

Pozrite sa na čom jazdia naši kolegovia v Petržalskej predajni Športservisu, a ako hodnotia svoje bicykle.

Giant Trance 2 LTD 2014

Po skúsenosti s predošlým bicyklom Giant Reign 2013 na 26” kolesách ,ktorý mi vyhovoval jeho vlastnosťami a overeným MAESTRO systémom som sa rozhodol pre Trance 2 kvôli veľmi podobnej geometrii, ale na 27,5”kách. Má dobrý základ na prispôsobenie si ho pre vlastné potreby a štýl jazdy. Po úpravách a výmene komponentov z trailového bicykla môže vzniknúť bicykel vhodný aj na enduro. Pri dostatočných skúsenostiach, vyjazdenosti a kontrolovaných dopadoch bez väčších problémov zvládne aj bikepark, no tam už má svoje limity a obmedzenia.

U mňa Trance dostal novú 160 mm vidlicu Suntour AURON s 34 mm nohami kvôli zmene zdvihu a tuhosti, ďalej brzdy XT s veľkosťou kotúčov 203/180 mm s hlinikovym unasacom pre vacsi brzdny ucinok a spolahlivost,kratky predstavec a sirsie riaditka,teleskopicku sedlovku,prevody sú prerobené na 1×10 so 42z.pastorkom vzadu od E-THIRTEN s overenou kvalitou a napínakom reťaze SMCD od Shimana. Takže vpredu bez problémov používam obyčajný prevodník, ktorý je niekoľkonásobne lacnejší ako narrow prevodníky a pritom plne funkčný. Čo sa týka kolies, určite odporúčam minimálne vymeniť zadný náboj na 10 mm osku alebo RWS upinák od DT Swiss, ktorý aspoň čiastočne eliminuje krútenie zadnej stavby pri ostrejších klopkách. Vhodné sú aj širšie ráfiky, ktoré môžete doplniť napr. pláštami MOUNTAINKING 2.4 od Continentalu, tie dávajú pocit istoty a komfortu ,no stále sú dostatočne rýchle.

Bicykel má dobré jazdné vlastnosti, záleží len na vás aký štýl jazdy preferujete a koľko ste ochotní do prerábky investovať. U mňa to bola jasná voľba urobiť si ľahké a rýchle enduro s občasným blbnutím v parkoch ale pritom komfortne zvládať celodenné výšľapy. Samozrejme univerzálny bicykel na všetko neexistuje, no dá sa aspoň pokúsiť o kompromis.

Michal Špalek – vedúci servisu

CTM MONS 2015

CTM MONS ako už mnohí viete patrí do kategórie celoodpružených, resp. FULL SUSPENSION bicyklov so zdvihom 200 mm. Tieto delá sú určené pre zvládanie extrémnych terénov za akýchkoľvek podmienok. CTM MONS má vďaka svojej dobre prepracovanej zadnej stavbe veľmi dobré vlastnosti pruženia v rôznych terénoch od rýchlych tratí, veľkých skokov, dropov až po technicky náročne a pomalé úseky, nekompromisne sa popasuje s hocičím čo si pre neho pripravíte. CTM zvolilo v tomto prípade veľmi dobrý pomer medzi cenou a výkonom, bicykel je vhodný pre pokročilých, ale aj začínajúcich zjazdárov. Mal som možnosť testovať jedného z nich a bol som príjemne prekvapený. Až na toľko, že som sa rozhodol okamžite si jeden zadovážiť.

Výhodou je, že bicykel má obrovskú obratnosť preto, že má pomerne krátky rám. Dobre prepákovaná zadná stavba tlmí nerovnosti. Bicykel je dobre vyvážený a zadná brzda pri zábere nemá veľký vplyv na pruženie zadnej stavby. Dostupný za veľmi priateľskú cenu. 

Nevýhodou môže byť pomerne veľké pohupovanie zadnej stavby pri šliapaní a naťahovanie reťaze pri pružení zadnej stavby. Kvôli krátkemu rámu mierne padá ovládateľnosť vo vyšších rýchlostiach.

Michal Mihályi – mechanik

Giant Trance SX 2015

Tento bicykel som si vybral kvôli jeho dizajnu a výbave, ale aj kvôli predchádzajúcim skúsenostiam s touto značkou a systémom pruženia Maestro. Pred týmto bicyklom som mal Giant Reing 0 2013, s ktorým som mal veľmi dobré skúsenosti. Nový Trance ma oslovil hlavne rozmerom kolies 27,5, ktorý som chcel vyskúšať a geometriou, ktorá mi prišla byť zásadne iná oproti starému Reign-ovi. Ďalší plus, ktorý mi pomohol pri rozhodovaní a ku kúpe, bola pevná os na zadnej stavbe 142×12, ktorá dopomohla k tuhosti rámu. Bohužiaľ každá minca má však dve strany a tento bicykel tomu nie je výnimkou. Vyskytol sa tu problém s bowdenami vedenými v ráme. Klepot a buchot znejúci z rámu dokáže veľmi znepríjemniť pohodovú jazdu na tomto bicykli. Každopádne aj tento problém sa dá vyriešiť. Mimo tohto som s bicyklom nemal iný problém, ale tým, že je to moje hobby som mnoho komponentov aj povymieňal. Napríklad brzdy Avid za Shimano. Pôvodné sedadlo za Adamo sedadlo kvôli väčšiemu komfortu. Celkovo bicykel hodnotím veľmi kladne, je výborný na prípadný tuning, je všestranný a spoľahlivý. Čo by som možno vytkol je vyššia cena, ale pri bicykli tejto triedy treba počítať s tým, že siahnete trošku hlbšie do peňaženky.

Ján Vince – predajca


Prečítajte si tiež náš výber rekreačných bicyklov do 560 €.

 

Rezervujte si skúšobnú jazdu
Mám záujem rezervovať si skúšobnú jazdu bicykla.

Komentáre

komentáre