bike-instruction4

Koľko barov je tak akurát? Naučíme vás správne nahustiť plášte na každý typ bicykla

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho!

Podhustené alebo prehustené plášte vám môžu jazdu na bicykli znepríjemniť. Ak chcete vedieť, ako si správne nahustiť plášte, poradíme vám ako na to!

Nič nepokazíte, keď sa budete riadiť informáciami, ktoré udáva výrobca na plášti. Sledujte rozsah tlaku, ktorým majú byť duše nahustené, napríklad 2-4 bary, a smer rotácie plášťa. Najdôležitejšia je maximálna hodnota tlaku, ktorú by ste nemali prekračovať, inak by mohlo dôjsť k poškodeniu duše alebo vyzutiu plášťa. Takisto is dávajte pozor na podhustenie, keď hrozí zničenie alebo vyzutie plášťa.

IMG_9921 copy

Každé z troch druhov kolies sa fúka inak. Všetko záleží od kategórie kolesa, druhu plášťa, terénu a váhy jazdca. Najväčší tlak potrebujú cestné bicykle, potom trekingové a najmenší horské bicykle.

Cestné bicykle

Nafúkanie duše cestného bicykla môže byť hotová veda. Pri pretekoch jazdci skúšajú rôzne výšky tlaku pre predné a zadné kolesá. Najväčší rozdiel je v tom, či má jazdec galusky alebo klasické plášte. Drvivá väčšina bežných jazdcov používa klasické plášte. Pre tie sa bežná hodnota tlaku pohybuje okolo 8 barov.

Galusky s voľne vloženou dušou sa fúkajú podobne ako plášte, takže okolo 8 barov. Ak máte galusky s vlepenou dušou, môžete ich fúkať až na hodnoty 11-12 barov.

CC: bikerumor.com

Trekingové bicykle

Trekingové bicykle sú najjednoduchšia kategória. Môžete ich fúkať presne podľa inštrukcií na plášti a bicykel bude dobre ovládateľný. Výška odporúčaného tlaku na plášťoch sa pohybuje okolo 3,5-5 barov. Keďže bicykel nejazdí po žiadnom náročnom povrchu, pre poľné cesty a chodníky je tento tlak ideálny.

Horské bicykle

Tlak zvolený v dušiach horských bicyklov závisí na zvolenom štýle jazdy a druhu terénu. Pre jazdu na asfalte a tvrdom podklade fúkajte na maximálnu hodnotu uvedenú na plášti, aby ste pri jazde kládli čo najmenší odpor.

Ak vyrážate do náročného terénu, dušu stačí nafúkať oveľa menej. Hranica je štandardne 2-2,5 barov. Čím viac totiž plášť fúkate, tým viac v náročnom teréne stráca svoje vlastnosti. V mokrom a zablatenom teréne vám nízky tlak zabezpečí potrebnú priľnavosť a prekážky zdoláte ľahšie. Existujú aj bezdušové plášte, ktoré sa môžu fúkať na výrazne nižšie tlaky. Ak máte galusky, môžete sa dostať až na hranicu 1 baru.

Na nafúkanie budete potrebovať dobrú pumpičku, ideálne s meradlom tlaku, ktorá vaše duše nahustí presne podľa požiadavok. Spoľahlivé pumpy nájdete aj v našom e-shope. Toto sú naše horúce tipy:

Pumpa Pro-T veľká s manometrom a duálnou hlavou 79

Pumpa vhodná pre ventily AV, OV a GV. Maximálny tlak 7 Bar.

 

 

 

 

Pumpa BBB BMP 39 DualPressure kombi

Táto pumpa umožňuje hustiť vysoké aj nízke tlaky, a tak ju môžete používať na fúkanie duší, ale aj na tlmiče a vidlice. Je kompatibilná s auto, galuskovým i Dunlop ventilom a hustí až do tlaku 21 bar/300 psi. Taktiež má odvzdušňovací ventil pre jemné doladenie tlaku vzduchu.

 

Pumpa Blackburn Airstik SL

Jedna z najrýchlejších pumpičiek. Má unikátnu dvojkomorovú konštrukciu a váži len 58 g. Maximálny tlak 160 psi/11 barov. Len pre galuskové ventilky.

Komentáre

komentáre