RECENZIA: Elektro bicykel Scott E-Aspect 920-2015

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho!

Otestovali sme pre vás elektrobicykel značky Scott. Aké sú jeho prednosti a čím nás zaujal? Dočítate sa v našej novej recenzii.

Špecifikácie

Jedná sa o 29“ hardtail, so slušnou výbavou Shimano Deore 1x10 rýchlosti, vzduchovo – olejovou vidlicou Rock Shox XC30, diaľkovým uzamykaním z riadítok o zdvihu 100 mm a základnými hydraulickými brzdami Shimano.

O elektrickú časť sa stará jeden z najlepších – elektromotor Bosh Performance 250 W, ktorý je uložený v strede, v priestore prevodníka. Batéria kapacitu 400 Wh a je uložená taktiež v strede, v ráme. Na riaditkách vás privíta veľký prehľadný displej Intuvia, ktorý okrem informácií o kapacite batérie a zaradenej podpore všetky bežné tachometrické funkcie – aktuálna, priemerná, maximálna rýchlosť, prejdená vzdialenosť…

Ovládanie základných funkcií je vedené diaľkovo k ľavej ruke ku gripu, aby človek nemusel zbytočne púšťať riadítka. Predný prevodník je tak malý, že ho nie je za plastovou krytkou ani vidieť. Je to ale v poriadku, lebo vo vnútri motora je zprevodovaný a plnohodnotné nahrádza veľký prevodník aj pre dosahovanie vysokých rýchlosti.

Výkon

Nízka váha bicykla je pre cyklistu veľmi dôležitá pre dosiahnutie čo najlepších jazdných vlastností. Elektro bicykel je pravý opak. Reálna váha 21 kg je pre cyklistu nočnou morou. Áno, keby ste ho museli prenášať cez prekážky alebo s takou váhou vyhrávať preteky. No tento elektro bicykel má najlepšie rozloženú váhu. Elektromotor a batéria šli čo najviac dole na stred (lacnejšie modely majú celú váhu vzadu, kvôli motoru v zadnom náboji a baterke nad zadným kolesom) a nominálny výkon 250 W.

Už prvé zašliapnutie do pedálu vás vystrelí v smere jazdy a prežijete zrýchlenie, ktoré je priam návykové. Bicykel zrýchľuje až do rýchlosti 25km/h, kde je elektromotor elektronický obmedzený a vypína sa. V tom momente máte pocit ako keby vás niekto začal brzdiť, ale to len prekonávate rýchlosť vlastnými silami.

Dá sa nastaviť aj eko režim, kde máte dlhý dojazd (údajne až 100km). Tento režim som ešte nepoužil a skôr som mal tie najvyššie podpory pre skvelý pocit zrýchlenia a krútiaceho momentu.V ľahšom teréne sa bicykel správa tiež veľmi dobre a nezažil som s ním žiadnu krízovú situáciu. Novší model už výkonnejšiu batériu 500 Wh a možnosť dokúpenia motoru Bosh CX s vyšším krútiacim momentom.

Dojmy

Počas testu som zistil dva nedostatky, ktoré platia asi pre všetky elektro bicykle. Jeden je obmedzená podpora motora len do 25km/h, čo si myslím, že je málo.

Druhým je, že si cestu musíte naplánovať tak, aby sa vám baterka nevyšťavila v polovici cesty. Preto je dôležité vybrať si e-bike, ktorý bude spĺňať vaše požiadavky. Na jedno nabitie mi vyšli na tomto bicykli 3 výlety a ešte mi zostala rezerva, všetko teda závisí od zvolenej trasy a dojazdu.

Treba tiež rátať s väčšou počiatočnou investíciou od bežného bicykla. Vďaka tomu však získate spoločníka, s ktorým prejdete dlhšie a náročnejšie trasy, rýchlejšie sa dostanete do práce alebo si užijete výlety po okolí. Nemusíte sa obmedzovať vo výbere terénu, tento e-bike si môžete vziať aj do hôr a stúpanie nebude prekážkou.

A záver?

Vedel by som si ho predstaviť ako jeden z mojich bicyklov. :)


 

Tento e-bike nájdete v predajni v Petržalke. Je to jeden z testovacích bicyklov a jeho kvality si môžete vyskúšať aj vy. Podmienky testovania a ďalšie testovacie modely nájdete na našej stránke.


Komentáre

komentáre