cc Artizone/Flickr

7 najlepších zdrojov proteínu

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho!

Čo sa týka paliva na cyklocesty, veľa cyklistov stavia na prvú priečku sacharidy a zanedbáva proteíny, ktoré sú však rovnako dôležité. Pomáhajú vám budovať svalové tkanivo a poskytujú telu dôležité amino kyseliny. Ideálne je konzumovať jedla s proteínom ráno a cez deň. Pripravili sme pre vás výber jedál, ktoré by ste určite mali zaradiť do svojho jedálnička.

1. Orechy
Všetky druhy orechov sú bohaté nielen na proteíny, ale aj zdraviu prospešné tuky a antioxidanty. Tiež znižujú cholesterol a sú bohaté na vlákninu. Ich výhodou je ich skladnosť, sú skvelým snackom a nepokazia sa. Môžete si ich zbaliť na cesty alebo do práce a máte neustály prísun aminokyselín.

cc See Ming-Lee/Flickr
cc See Ming-Lee/Flickr

2. Grécky jogurt
Vďaka svojmu procesu spracovania, kedy sa z neho odstraňuje tekutá srvátka, cukor a laktóza, obsahuje grécky jogurt až dvojnásobok proteínov. Tie vás udržia dlhšie sýtych než klasické jogurty. Je skvelou voľbou pre vegatariánov. Tiež je skvelým zdrojom vápnika a vitamínu B12.

cc Jules/Flickr
cc Jules/Flickr

3. Losos
Losos žijúci voľne obsahuje obrovskú dávku proteínov a zdraviu prospešných omega 3 mastných kyselín. Lososy chované na farmách obsahujú tiež vela proteínov, ale omnoho menej omega 3 kyselín, pretože sú kŕmené obilím.

cc Basheer Tome/Flickr
cc Basheer Tome/Flickr

4. Cottage cheese
Veľmi obľúbený počas diét je cottage cheese, pár lyžíc na raňajky vám zabezpečí celodenný príjem proteínov. Okrem nich obsahuje aj veľa kalcia a vitamin B12, ktorý je nevyhnutný pre zdravý nervový system a duševné zdravie.

cc Colors Lover/Flickr
cc Colors Lover/Flickr

5. Hydina
Kuracie prsia obsahujú najviac proteínov a menej tuku ako ostatné časti kuraťa. Sú tiež dobrým zdrojom magnézia, železa, vitamínov B6 a B12. Hydina podporuje regeneráciu svalových vláken a rast svalov. Príprava tohto mäsa je jednoduchá, stačí ho hodiť na gril alebo zapiecť so zeleninou a ľahký obed alebo večera je hotová.

cc Cookthinker/Flickr
cc Cookthinker/Flickr

 

6. Strukoviny
Cícer, fazuľa alebo šošovica sú skvelým palivom pre vaše tréningy. Strukoviny obsahujú vysoké množstvo proteínu a sú tiež skvelým zdrojom vlákniny a pomaly účinkujúcich cukrov.

cc Monica/Flickr
cc Monica/Flickr

7. Hovädzie mäso
Hovädzina je skvelým zdrojom nielen proteínov, ale aj železa a B vitamínov. Na druhej strane obsahuje tiež cholesterol, takže si treba dávať pozor pri dennej dávke.

cc Nathan Branch/Flickr
cc Nathan Branch/Flickr

Nezabudnite sa zapojiť do súťaže na našej Facebook fanpage, kde máte možnosť vyhrať jedno z 5 tričiek Každý deň je na bicykel!

IMG_3743

 

Komentáre

komentáre