Príbeh bicykla I: Ako sa rodí bicykel?

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho!

Mnohí z vás sa zaujímali, či je možné v rámci nášho blogu nahliadnuť aj do sveta výroby bicyklov. Dnes máme pre vás skvelú správu! Športservis v spolupráci s Kellys Bicycles pre vás pripravil štvordielny seriál Príbeh bicykla, ktorý vás cez fotografie prenesie priamo do zákulisia výroby bicyklov. A navyše, v každom diele máte možnosť súťažiť o praktické ceny a na záver aj o krásny bicykel Kellys! Čítajte Príbeh bicykla a urobte si pravé bicyklové Vianoce.

Premýšľali ste už nad tým, čo všetko sa udeje predtým, než sa bicykel dostane do predajne s bicyklami? Bicykel sa rodí už v momente nápadu profesionálnych vývojárov, no kým sa z neho stane kúsok, ktorý si môžete kúpiť aj vy, prejdú niekedy aj tri roky.

Základom každého bicykla Kellys je originálny, na Slovensku navrhnutý rám, ktorý tvorí jeho kostru. Všetky bicyklové rámy musia byť dizajnované tak, aby boli nielen pekné na pohľad, ale najmä funkčné a maximálne spoľahlivé.

Na samom začiatku sa musí myšlienka dostať na papier a vytvoria sa prvé náčrty. Takto sa dizajnéri prepracujú až k detailne vypracovaným papierovým a neskôr aj tabletovým skicám. Existujú pritom, samozrejme, veľkostné i bezpečnostné normy, ktoré je dôležité pri procese tvorby zohľadňovať.

Niektoré detaily sú dobre viditeľné len v trojrozmernej podobe, preto sa musí robiť aj skúšobné 3D modelovanie v počítači.

Najlepšie je však posúdiť model v reálnej podobe. Z hrubej modulácie v počítačovom 3D prostredí sa rám zhmotní do fyzickej podoby vďaka 3D tlače z plastu, prípadne sa vyrobí jeho hliníková či karbónová vzorka.

Keď sa na modeloch „vychytajú“ všetky nezrovnalosti, dotiahnu sa proporcie, jednotlivé línie a iné detaily, môže sa začať prvá predvýrobná fáza, v ktorej sa testuje bezpečnosť rámu. Sledujú sa jeho vlastnosti v rozličných počítačových analýzach, robia sa modelové testovania a simulujú sa zaťaženia a tlaky na určité časti rámov. Takýmto spôsobom možno predísť mnohým problémom ešte predtým, než sa vyrobia samotné formy na rámy.

Vo chvíli, keď je rám schválený, sa môže vytvoriť jeho priemyselná forma a vyrobiť prvých pár kusov, ktoré putujú na testy dodávateľov ďalších komponentov bicykla. Celé testovanie sa riadi vysokými štandardmi EÚ. V Kellys Bicycles však dbajú na bezpečnosť ešte o niečo viac a tieto testy sprísňujú o ďalších 25 %.

Nakoniec treba rám a jeho funkciu otestovať priamo na bicykli – a to ešte pred samotnou sériovou výrobou. Záverečné testovanie absolvujú vždy profesionálni jazdci v náročných podmienkach reálneho terénu. Takéto testovanie trvá celú jednu sezónu – od februára, kedy sa jazdí v dostatočne teplých krajinách, ako napríklad Taliansku či Francúzsku, až do konca septembra.

Ak je všetko v najlepšom poriadku a 100-percentne otestované, môže sa začať so sériovou výrobou. A čo sa deje s takýmto rámom ďalej? Dozviete sa v ďalšom diele nášho seriálu!

Najkrajšie bicyklové Vianoce!

Chcete s nami súťažiť o praktický cyklobalíček od Kellys Bicycles v hodnote 40 eur?

Stačí nám do komentára napísať odpoveď na súťažnú otázku:

O koľko percent sprísňuje Kellys Bicycles štandardy EÚ pri bezpečnostnom testovaní rámov?

Vyhrať môžete štýlový bezdrôtový cyklopočítač REFLEX Lime, tvarovanú cyklofľašu SPORT a praktický držiak na fľašu SQUAD lime! Víťaza vyžrebujeme tento piatok, 28. 11. 2014 o 14:00, pozorne sledujte náš Facebook.

Všetky súťažné komentáre budú zároveň zaradené do žrebovania o celkovú výhru na konci série blogov Príbeh bicykla:

skvelý bicykel Kellys Viper 50 Black Blue 19,5 2015 v hodnote 379 eur!

Urobte si tie najkrajšie bicyklové Vianoce so Športservisom a Kellys Bicycles!


Kellys Bicycles je bicyklová spoločnosť, ktorá pôsobí na európskom trhu už viac ako 20 rokov a vlastní značky Kellys, KLS a Alpina. Dodáva bicykle a bicyklové príslušenstvo do viac ako 30 krajín po celom svete a zúčastňuje sa na všetkých dôležitých veľtrhoch v Ázii a Európe.

Komentáre

komentáre